A. Multiagentní systém pro vyhodnocování průniků do nějaké zabezpečené oblasti. Oblast je rozdělena do podoblastí, které jsou řízeny "suvervisor agenty", kteří přijímají informace od agentů na nižších stupních hierarchie, např. čidel. "Supervisor" pak vyhodnocuje, zda skutečně došlo k průniku, či jde jen o planý poplach ana zákaldě takových zkušeností se učí. Čím je agent v hierarchii níž, tím je méně inteligentní.
B. Simulace dopravního systému. Každý agent má start a cíl, mezi kterými se snaží co nejrychleji dostat. Agent zná celou mapu, ale ne aktuální provoz jinde než ve svém okolí. Použití: Modelování dopravních situací a předpovídání dopadů změn v systému.
C. Autonomní uklízeče. Množina vysavačů, úkolem je uklidit neznámé prostředí (bez mapy). Užitkovost: vyčištěná plocha / čas, přes všechny agenty. Agenti mezi sebou komunikují a sdílí znalosti o prostředí (mapa, co je uklizeno atd). Senzory: GPS, detekce překážek (laser).
D. Aukce. Objevují se nabídky, u každé aktuální cena, deadline. Cílem agenta je nakoupit dané zboží co nejlevněji (nejrychleji, nejjistěji) — více kritérií, omezený rozpočet. Vjemy: objevení nabídky, příhoz, konec nabídek (prodej věci). Akce: přihodit, odebrat koupené zboží.
E. Sestava robotů na průzkumu neznámé oblasti.
F. Softwarový démon na kontrolu a zamezení průniku do systému.
G. Boti v hrách, kteří spolu komunikují a organizují se proti nepříteli.
H. Počítačové viry.
Byly zmíněny i již existující systémy: Bang a Enti.
K některým systémům se vrátím na přednáškách, jiné rozeberu později zde. Pokud máte další nápady nebo rozšíření výše uvedených, můžete je připsat do komentářů. Zejména by mě zajímaly vaše názory na implementaci F a H.