Problémy: selhání, lež, špatná informace. Formy důvěry: uživatel a agent (proč jsi to udělal, proč takhle), agent a agenti (nelže mi, podaři se mu to splnit), agent a více agentů (kdo má přesnější informaci, komu mohu důvěřovat). Z opačné strany: Jak mám někoho přesvědčit, že mám pravdu? (A jak to vím sám?)
Přístup k problému: Vyhnout se mu, potlačit jej (omezit). Modelovat lze důvěru i nedůvěru (modální logika, subjektivní pravděpodobnost, ...). Důvěra a nedůvěra nemají nulový součet.
Interakční protokoly mezi soupeřícími i spolupracujícími agenty mají často charakter vyjednávání. Kritérii takových protokolů mohou být: sociální blaho, Pareto efektivita (optimálnost), individuální racionalita, stabilita.
Typy aukcí: jedno či více kolová, první či druhá nabídka, otevřená či uzavřená, stoupající či klesající.
Čtení
M. Langheinrich: When Trust Does Not Compute
S. D. Ramchurn et al: Trust In Multiagent Systems