Eva Olmerová

Eva Olmerová

  • Název alba pro domácí trh byl Eva Olmerová, pro zahraniční trh Jazz-Feeling. Často se uvádí i Jazz Feeling, někdy též Jazz Feelin’. Správný název Jazz-Feeling potvrzuje Černý v bookletu 2001. Občas se album Jazz-Feeling uvádí mylně jako Olmerové druhé album (s rokem vydání 1969), ve skutečnosti jde ale o tutéž desku.
  • Booklet 2001 obsahuje texty Jiřího Černého, Ivana Vyskočila a Jiřího Suchého.
  • Gospely (prvních šest písní, původně první strana LP) jsou z repertoáru Mahalie Jacksonové.
  1. In The Upper Room
  2. Then The Answer Came
  3. It Is No Secret
  4. Nobody Knows The Trouble I've Seen
  5. Walk In Jerusalem
  6. Lord, What You've Done For Me
  7. My Funny Valentine
  8. Why Don't You Love Me
    Úryvek z písně se objevil na úvod filmu Muž, který stoupl v ceně (1967). Na desce je pozdější studiová nahrávka z roku 1968.
  9. Little Boat
    Booklet 2001 uvádí Roberta Menescala jako autora hudby a Ronalda Boscoliho jako autora textu – ten ale napsal původní portugalský text O Barquinho. Anglický text složil Buddy Kaye.
  10. Nearness Of You
  11. Ain't Misbehavin'
    Booklet 2001 uvádí jména autorů hudby a textu ve zmatečném pořadí. Harry Brooks a Fats Waller složili hudbu, Andy Razaf napsal text.
  12. It Might As Well Be Spring
  13. Georgia On My Mind
    (Bonus 2001) Kromě této anglické verze nazpívala Olmerová tuto píseň také s českým textem Ronalda Krause pod názvem Georgia.
  14. You Always Hurt The One You Love
    (Bonus 2001)
Eva Olmerová
1968 Supraphon, 2001 Supraphon
Rudolf Rokl se svou skupinou a Sbor Lubomíra Pánka (1-6), S+HQ (7-12), Karel Vlach se svým orchestrem (13-14)
Původní album (1-12) natočeno v lednu až dubnu 1968 v pražském studiu v Dejvicích. Bonusy natočeny v září 1969 tamtéž (14) a v říjnu 1969 v pražském Studiu A Československého rozhlasu (13).

SLEEVENOTE

    Nyní se však vynořují otázky – splní tato gramodeska to, co se od ní očekávalo a nebyly pověsti o pěveckém umění Evy Olmerové přehnané? Vždyť už i na našem gramofonovém trhu je čím přeměřovat, Fitzgeraldovou, Horneovou i tolik vzpomínanou Holidayovou. Je to velké riziko vstupovat do konkurence s těmi nějvětšími jazzovými pěveckými osobnostmi, ale Eva Olmerová s nimi má mnoho společých znaků. Na bílou zpěvačku až neuvěřitelné jazzové cítění… (Leo Jehne)